Kupecký ano i neEXCELENTNÍ CAFFIERIStředověký pokladÚNOS SABINKY OD GIAMBOLOGNYUnikátní dílo italské renesancePoklad z Mantovy v PrazeAlegorie země z rudolfínských sbírekPignoniho KleopatraMramorový zázrakMonumentální Halbax
všechnyFotogalerieNové akvizice ve sbírceRecenze výstav
2019 Červen (2)2018 Srpen (1)2018 Červen (1)2018 Březen (1)2018 Únor (2)2017 Únor (1)2017 Leden (2)2016 Srpen (1)2016 Červen (2)2016 Březen (2)2016 Leden (1)2015 Září (1)2015 Červenec (2)2015 Červen (1)2015 Duben (1)2015 Březen (2)2015 Únor (1)2014 Prosinec (2)2014 Listopad (2)2014 Červenec (1)2014 Červen (3)2014 Květen (4)2014 Duben (1)2014 Březen (2)2014 Leden (1)2013 Prosinec (2)2013 Listopad (1)2013 Říjen (3)2013 Červenec (1)2013 Červen (1)2013 Květen (1)2013 Duben (1)2013 Únor (1)2012 Září (1)2012 Červen (1)2012 Duben (2)2011 Listopad (1)2010 Červen (1)2010 Únor (1)2009 Srpen (1)2008 Leden (1)2004 Říjen (1)2003 Červen (1)
Alšova jihočeská galerie
Zámecká jízdárna AJG, Hluboká nad Vltavou čp. 144
28. června – 28. září 2014
Muchova pařížská éra trvala od počátků jeho školení na Akademii Julian v roce 1887 až do roku 1905. Celý svět Muchu obdivuje pro jeho silnou a pevnou kresbu, jež ve florálních ornamentech předvádí esenci ženské krásy. V plakátech pro Sarah Bernhardt, jakožto v celé další afišové produkci, podléhá Mucha jednotnému schématu, který je vlastně ulpěním v úspěšném kataklyzmatu, jenž vede k hledání univerzálnosti slovanského typu, kdy se Mucha rozhodl v obavách o zánik těchto kořenů vytvořit jeden typus. Dokonce i jeho vzorníky Document Décoratifs či Figures Decoratives jsou zásobnicemi ověřených kánonů, které lze libovolně kombinovat ve světě secesního tvarosloví. Jsou to direktivní formy replikace a šíření vlastního stylu. Na výstavě máme soustředěny jeho fluidně působící, expresivní kresby, jejichž démonické náměty ukazují na důležité momenty v Muchově díle, jak by zřejmě vypadala jeho další výtvarná práce, nebýt pohlcujícího tlaku ornamentálního stylu, jímž se tak úspěšně vepsal do dějin evropské secese.