Kupecký ano i neEXCELENTNÍ CAFFIERIStředověký pokladÚNOS SABINKY OD GIAMBOLOGNYUnikátní dílo italské renesancePoklad z Mantovy v PrazeAlegorie země z rudolfínských sbírekPignoniho KleopatraMramorový zázrakMonumentální Halbax
všechnyFotogalerieNové akvizice ve sbírceRecenze výstav
2019 Červen (2)2018 Srpen (1)2018 Červen (1)2018 Březen (1)2018 Únor (2)2017 Únor (1)2017 Leden (2)2016 Srpen (1)2016 Červen (2)2016 Březen (2)2016 Leden (1)2015 Září (1)2015 Červenec (2)2015 Červen (1)2015 Duben (1)2015 Březen (2)2015 Únor (1)2014 Prosinec (2)2014 Listopad (2)2014 Červenec (1)2014 Červen (3)2014 Květen (4)2014 Duben (1)2014 Březen (2)2014 Leden (1)2013 Prosinec (2)2013 Listopad (1)2013 Říjen (3)2013 Červenec (1)2013 Červen (1)2013 Květen (1)2013 Duben (1)2013 Únor (1)2012 Září (1)2012 Červen (1)2012 Duben (2)2011 Listopad (1)2010 Červen (1)2010 Únor (1)2009 Srpen (1)2008 Leden (1)2004 Říjen (1)2003 Červen (1)
Umění Tilmana Riemenschneidera je právem řazeno mezi nejšpičkovější projevy pozdní gotiky a nastupující renesance. Působil ve Würzburgu, kde získal jmění a významné postavení, neboť se po čtyři roky stal i starostou tohoto města. Krutý osud jej stihl v okamžicích, kdy se Würzburg v selských válkách postavil na stranu povstalců a Riemenschneider přišel o veškerý svůj majetek a mučením mu byly zohaveny ruce natolik, že se již nemohl věnovat řezbářství.
V roce 1485 se Riemenschneider stal sochařským mistrem města Würzburgu a brzy si založil vlastní sochařskou dílnu, která se zanedlouho poté stala jednou z nejvyhledávanějších dílen v Německu. Riemenschneider poté dostával zakázky od církevních i státních hodnostářů, zařizoval výzdobu oltářů, soukromých kaplí i světských budov. Ač Riemenschneider původně pracoval pouze s lipovým dřevem, postupem doby vytvářel také sochy z alabastru, pískovce či mramoru, které se co do kvality zpracování rozhodně vyrovnaly jeho propracovaným dřevěným sochám. Přestože jsou jeho dřevěné sochy polychromované a pozlacené, byl Riemenschneider vlastně prvním německým řezbářem, který přestal na sochách používat barvu, což dokládá i naše víc jak jeden metr vysoká plastika Panny Marie, která je svou typologií řasení drapérie a štíhlými prsty typickou prací Tilmana Riemenschneidera. Autor byl na začátku své tvorby silně ovlivněn Martinem Schongauerem a Albrechtem Dürerem.
Mezi nejznámější Riemenschneiderovy oltáře patří Oltář Panny, který vytvořil pro kostel v Credlingenu. Tento oltář je výtečným příkladem jeho mistrovského stylu, který v sobě kombinuje německé gotické prvky s vlivy ranné italské renesance. Mnoho z jeho prací se stále nachází v kostelech, pro které byly vytvořeny, nicméně velká část Riemenschneiderovy tvorby je k vidění v Mainfrankisches Museu ve Würzburgu.